2023 жылғы 15 мамырда Шымкент қаласында “Бал Текстиль” ЖШС отандық кілем өндірісінің қазақстандық көшбасшысын ұйымдастыру кезінде “OTANDYQ kilem FORUMY”бірінші республикалық форумы өтеді. Іскерлік іс-шара “Бал тоқыма” фабрикасының 10 жылдығына, сондай-ақ Шымкенттің республикалық маңызы бар қала ретінде ресми танылғанына 5 жыл толуына орай өтеді.
Іс-шараның негізгі мақсаттары “Made in KZ” брендімен отандық өндіріс үшін қолайлы жағдайлар жасау және дамыту, қазақстандық тауарлардың халықаралық деңгейде бәсекеге қабілеттілігін арттыру мәселелерін талқылау болып табылады.
Форумға Қазақстан бойынша “бал тоқыма” фабрикасының 400-ден астам ірі серіктес-кәсіпкерлері қатысады деп күтілуде.
Іскерлік іс-шара аясында B2B кездесулері өтеді, кілемдер көрмесі ұйымдастырылады, атап айтқанда, қонақтарға “Feryadi” деп аталатын кілемдердің ең жаңа топтамасы – бүкіл әлем бойынша кілем өндірісіндегі ең жақсы Иран кілемімен бәсекелесе алатын премиум кілемдер ұсынылады. “Feryadi” – кілем станоктарын өндіруде әлемдік көшбасшы бельгиялық” Van De Wiele ” компаниясының станоктарында жасалған біздің фабриканың алғашқы кілем жинағы. Бұл кілемдердің орташа тығыздығы 1 м2 үшін 3,5 миллион жіпті құрайды, ал қарапайым кілемдердің орташа тығыздығы шамамен 500 мыңды құрайды. 1 м2 жіптер.
Өндірісті дамытуға келетін болсақ, зауыттың құрылыс жұмыстары 2011-2012 жылдары басталды, ал алғашқы өнім 2013 жылдың қазан айында шығарылды. Бүгінде біздің фабрика Қазақстанда ғана емес, жақын және алыс шет елдерде де танымал болды.
Бірінші өнім 2013 жылдың қазан айында шығарыла бастады. Ол кезде өндіріс орнында бастапқы кезеңде 4 кілем тоқу станогы жұмыс істеді, ал бүгінгі күні өндіріс көлемінің айтарлықтай өсуіне байланысты станоктар саны 16-ға жетті. Сонымен қатар, 2015 жылы полипропилен жіптерін шығаратын қосымша цех іске қосылды, ал 2023 жылы жіптерді өндіру көлемі екі есе өсті. Бүгінгі таңда өндірістік қуаты 6 млн.шаршы метр кілем, 7500 тонна полипропилен жіп. Сонымен қатар, 2020 жылдан бастап “Бал Декор”бренді бойынша жаңа заманауи басып шығарылған кілемдер өндірісі іске қосылды.
Экспорт: біздің кілемдеріміздің негізгі шетелдік тұтынушылары: Қырғызстан, Өзбекстан, Ресей және Тәжікстан. Тұтастай алғанда, бұл ішкі экспорт көрсеткіштері негізінен біздің зауыттың кілемдерінен тұрады, өйткені біздің зауыт кілем экспортының негізгі бөлігін қамтамасыз етеді.
Бүгінгі таңда отандық кілем өндірісі саласында шешілмеген мәселелер бар. Олар:
Біріншіден, отандық кілем нарығы шетелден әкелінетін тауарлардан қорғалмағаны факт. Мысалы: кейбір шет елдер әртүрлі акциздік, кедендік салықтарды және басқа да құлыптау әдістерін қолдану арқылы өздерінің ішкі нарығын қорғайтыны белгілі.
Біздің еліміз де ішкі нарықты қорғау мәселесімен шұғылдануы қажет. Қазіргі уақытта елдің кілем фабрикалары отандық нарық сұранысының 1/3 бөлігін қамтамасыз етеді, яғни кемінде 35%. Бұл мәселе кілем өнеркәсібі үшін ғана емес, жеңіл өнеркәсіп тауарларын өндіретін басқа кәсіпорындар үшін де өзекті. Егер біз жеңіл өнеркәсіп саласының дамуын қаласақ, біздің елімізге осы салаға көбірек инвесторлар келуі үшін, ең алдымен, нарықты қорғаудың әртүрлі тетіктерін пайдалануымыз керек.
Екінші мәселе-кілем саласындағы мамандардың жетіспеушілігі, өздеріңіз білетіндей, біздің елде бұрын заманауи технологиялармен кілем өндірісі индустриясы болмаған.
Осы себепті нарықта кілемді білетін, өндірісті жақсы білетін мамандар өте аз. Біздің зауыт ашылған кезде біз бұл мәселені өзіміз шешуге тырыстық. Фабриканың есебінен біз көптеген жастарымызды түрік фабрикаларына тағылымдамадан өтуге жібердік. Алайда, біздің нарықта кілем өндірісінің мамандары әлі де жетіспейді.
Үшінші мәселе – кілем өндірісінде қолданылатын шикізат елде өндірілмейді. Елімізде Президенттің тапсырмасы бойынша мұнай-газ, химия салаларында тереңдетілген өндірісті енгізу қажет, соның арқасында кілем және тоқыма салаларында пайдаланылатын шикізат көлемін ұлғайту қажет. Осы міндет іске асырылған жағдайда күнделікті тұтыну үшін қажетті заттарды өндіретін шағын және орта бизнес кәсіпорындары дамитын болады.
Төртінші мәселе-логистикалық мәселелер. Жалпы, біз шикізатты сатып алу кезінде ғана емес, кілемдерді сату кезінде де логистикалық қиындықтарға тап боламыз. Негізгі себеп-елдің теңіз жолдарынан қашықтығы, жалпы көптеген елдерден қашықтығы. Өздеріңіз білетіндей, Қазақстанның аумағы өте үлкен және дамыған елдерден алыс орналасқан. Осы себепті кілемдерді сату кезіндегі логистикалық шығындар біздің өнімдеріміздің құнын арттырады.
Бесінші мәселе-қазіргі жастар арасында өндірісте жұмыс істеуге деген қызығушылықтың төмендігі. Жалпы, қазіргі жастар өндірістік мамандықтарға тиісті көңіл бөлмейді. Көбісі заңгер, экономист болғысы келеді. Алайда, өз мамандығын жақсы білетін электриктер, механиктер, конструкторлар, технологтар, инженерлер сияқты мамандар өте аз.
Алтыншы мәселе-қазіргі заманғы жоғары оқу орындарының ескірген материалдық-техникалық базасы. Тоқыма өнеркәсібінде технология соңғы жылдары өте жылдам қарқынмен дамып келеді. Алайда, өкінішке орай, Тоқыма мамандарын дайындайтын оқу орындары бұл технологияларға ілесе алмайды.
Аталған мәселелерге қатысты фабриканың негізін қалаушы Талғат Жүнісбекұлы мынадай шешу жолдарын ұсынады:
“Біріншіден, ішкі кілем нарығын импорттық тауарлардан қорғауды күшейту қажет. Мысалы, жеңіл өнеркәсіп саласының импорттық тауарларына қатысты кедендік салықтарды арттыру немесе шартты кедендік бағаны көтеру қажет.
Атап айтқанда, нақты мысал ретінде елге шетелден келетін кілем өнімдерінің шартты бағасын қазіргі төмен деңгейден 1 килограмм үшін 10 АҚШ долларына дейін көтеру қажет. Осылайша біз отандық кілем нарығын қорғаймыз. Бұл шара тек кілемдерге ғана емес, жалпы сырттан келетін тауарларға да қатысты.
Екінші мәселе, ол көрші елдермен әділ сауда принципін ұстанады. Егер біз қандай да бір елдің тауарларымызға қатысты шектеу шараларын қолданатынын көрсек, онда біз сол елдің тауарларына шектеулер енгізуіміз керек. Мысалы, бауырлас Түркиядан көптеген импорттық өнімдер келеді, алайда елге экспортталатын отандық дайын өнімге жоғары кедендік салықтар салынады. Яғни, халықаралық саудада әділеттілік пен теңдік болуы керек.
Шешімнің үшінші жолы-егер біз отандық өнімді дамытқымыз келсе, онда біз осы отандық тауарларды жарнамалау мәселелеріне көп көңіл бөлуіміз керек. Мысалы: Coca-Cola сияқты шетелдік алып компаниялар жарнамалар арқылы өз брендтерін дамытуға көп көңіл бөледі. Бұл компаниялар жылына миллиардтаған ақшаны тек жарнамаға жұмсайды. Әрине, көптеген адамдар отандық өндірушілер үшін жарнама ала алмайды. Сондықтан мемлекет тарапынан бұл мәселеге көбірек көңіл бөлу керек. Отандық өндірушілерге өздерінің отандық брендтерін халыққа жеткізу, егер жарнама ақысы халықаралық Алыптардың жарнама ақысынан әлдеқайда төмен болса, олардың танымалдылығын арттыру оңайырақ болар еді. Бұл еліміздің экономикасын дамытуға үлкен үлес және көмек болады. Біз отандық өнім ұғымын тұтастай алғанда ұлттық идеология деңгейіне көтеруіміз керек.
Сонда ғана біздің халқымыз тек сапалы импорттық тауарлар, ал сапасы төмен отандық тауарлар деген ұғымнан арылады.
Төртінші шешім-мемлекеттің кілем өндіруге қажетті мамандарды даярлауына көбірек көңіл бөлу. Бұл мәселені жалпы тоқыма мамандығы бойынша қоюға болады. Егер мемлекет тоқыма кәсіптеріне көптеген гранттар бөлсе, жастардың осы кәсіптің иегері болуға деген қызығушылығы артады.
Бесінші шешім-ел экономикасын шикізатқа тәуелділіктен босату және терең өңдеу арқылы дайын өнім өндірісін дамыту. Әрине, соңғы жылдары мемлекет бұл мәселеге көп көңіл бөлуде. Дегенмен, бұл мәселе әлі де шешілмеген. Мысалы: жақында Атырау өңірінде KPI отандық полипропилен түйіршіктерін шығаратын алғашқы зауыт іске қосылды. Біз бұл зауытпен тығыз қарым-қатынас орнаттық. Жақын арада Атырау зауыты біздің кілемдерімізде қолданылатын полипропилен түйіршіктерін шығаруды жоспарлап отыр. Біз бұл күнді асыға күтеміз. Өйткені біз бүгінгі күнге дейін Ресейден немесе Қытайдан полипропилен түйіршіктерін алып жүрміз. Жалпы мұнай-химия саласының болашағы өте үлкен. Полипропилен түйіршіктерінен кілемге қажетті жіпті ғана емес, сонымен қатар күнделікті қолданылатын тауарлардың кең ассортиментін де жасауға болады.
Алтыншы шешім-жастарды дұрыс тәрбиелеу, яғни балаларды жас кезінен бастап еңбекке баулу керек. Біздің әрқайсымыз еңбек мамандықтарын игеруге ұмтылдық. Ал бүгінгі жастар жұмыс істегісі келмейді. Бұл негізінен ұлттық деңгейде, яғни ұлттық идеология деңгейінде шешілуі керек мәселе. Біз жастарды ерте жастан бастап еңбекке баулуымыз керек. Біз мектеп алаңынан “өнеркәсіптік туризмді” дамытуымыз керек. Біз мектеп оқушылары үшін көптеген өндірістерге экскурсиялар ұйымдастыруымыз керек. Сонда ғана жастар еңбек мамандықтарын таңдайды. Мемлекет Басшысы Қасым-Жомарт Кемелұлы жұмысшы адам ұғымы туралы көп айтады. Неліктен? Өйткені біз адам мәртебесін көтеруіміз керек-қоғамдағы еңбек.
Жетінші мәселе-жоғары оқу орындарындағы материалдық-техникалық базаларды жаңарту. Бұл мәселе, әрине, жоғары оқу орындары мен біз сияқты зауыттар арасында тығыз қарым-қатынас орнату арқылы шешіледі. Біз университеттермен, соның ішінде көптеген меморандумдар мен келісімшарттар шеңберінде М. Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан университетімен тығыз жұмыс істейміз. Мұндай қарым – қатынастың нәтижесі осында отырады, бұл Дарья Пернешовна, біз бұл үрдіс жалғасады деп үміттенеміз. Болашақта осы бағытта біз дуальды оқыту жүйесін берік қабылдауымыз керек. Сонда біз тоқыма саласының нағыз мамандарын тәрбиелей аламыз”.
Форум барысында “Bal carpet” жаңа бренді ұсынылады, “Bal Textile” фабрикалары оның атымен “Bal Textile” фабрикасының кілемдері ішкі және әлемдік нарықтарға шығады. Форум қонақтары үшін арнайы тренинг жоспарланған.
Қосымша: форум бағдарламасы қоса беріледі.
Өтетін орны: Шымкент қ., “Көрме орталығы”.
Басталуы: сағат 13.00-де.
Барлық ұйымдастыру сұрақтары бойынша бізбен +77022564628 телефоны бойынша хабарласа аласыз